måndag 26 december 2016

Matkoma tider


I dessa tider av matkoman, vill man kanske helst slänga sig i soffan eller på sängen och pösa framför en serie eller film.

Jag har alltid haft lite svårt att sitta still under en hel film, därför tänkte dela med mig av mina favoritserier.

Jag har alltid varit intresserad av historia, det här har lett till att nästan alla mina serier utspelar sig i gången tid.


1. Call the midwife


Serien är baserad på Jennifer Worths memoarer och utspelar sig i östra London på 1950-talet.
 I serien får man följa med den ny utexaminerade barnmorskan Jenny Lee och nunnornas arbete på Nonnatus House.


2. The Crown


The Crown handlar om Drottning Elisabeth II och hennes första tid som drottning. Som bäst finns det bara en säsong men en andra säsong är redan planerad.
  Serien är en Netflix original serie.


3. The Bletchley circle


The Bletchley circle är en mini serie i 7 delar.  Serien utspelar sig på 1952 och handlar om fyra kvinnor som under andra världskriget arbetade tillsammans med kryptoanalys vid Bletchley park. I serien försöker kvinnorna lösa mord när polisen inte lyckas se mördarens mönster.


4. Bones



Min absoluta favorit serie, jag har nog sett alla avsnitt åtminstone 5 gånger.
Serien handlar om Dr. Temperance (Bones) Brennan och hennes partner Special Agent Seeley Booth.
Tillsammans med en Dr Brennans team på Jeffersonian Institut, löser de svåra och ibland mystiska mord.


Jag har under mitt jullov plöjt igenom både the Blatchley Circle , samt  kollat X-antal avsnitt av Bones.

Det är väll det som är planen för resten av kvällen också ;)

Ha en bra Måndag!

-I


------------------------------------------------------------------------------------------------

T'is the season of food comas. Therefore I decided to share my favourite series whit you :)

I don't have the necessary patience to watch a movie.

Yes. I'm kinda a junky for crime solving series, and as you can tell, I prefer historical series.

Have a nice monday!

-I












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar