måndag 9 januari 2017

En genomgång av den gångna veckan.


 Måndag. 

Jag sitter som bäst och försöker bena ut denna formel.

Sprittande...

Vår mattelärare har väldigt... egendomlig och jag erkänner här och nu att jag är livrädd för matteprovet.
Jag erkänner också att jag ångrar de 3 extra kurserna jag anmälde mig till. Speciellt efter att jag sett mitt schema... 8-18 på fredagar känns inte riktigt optimalt. 

Annars då?

Joo jag har stickat min första riktiga tröja. En miniatyrversion i och för sig, men man ska ju börja någonstans.

Skåda mina inte existerande flat lay kunskaper...

Halshålet ska få sig en fin kant ännu, men i övrigt är jag löjligt nöjd över att ha haft tålamod att slutföra den ;)
I brist på en människa i passande storlek fick Mio och My agera modeller, jag kan förstå att ni suckar. Men jag var utomordentligt uttråkad..

Invänta väldigt suddig bild på frustrerad katt...


Hur som haver, mitt nästa projekt är någon typ av huvudbonad. Jag är inte helt säker på vad det ska bli ännu, men det lär ju visa sig.

Jag har också deltagit i sambons släkts Matkomafest. Ett väldans bra påfund med tanke på min förkärlek för allt ätbart. 

Man kan väll sammanfatta den gångna veckan som följande:

Mycket mat, mycket frustration, kopiösa mängder choklad och lagom mycket stickning.
Helt okej tycker jag i varje fall ;)

Ha en bra vecka!
-I

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Monday. 

As we speak, I'm trying to make sense of this formula.
Not too exciting

Our math teacher is a... peculiar human being and I'm going to be completely honest whit you.       I'm scared shitless for the math test this week.

I'm also,oh so very much, regretting the three extra classes i signed up for. Something about a 10 hour school day just doesn't sound that good.

What else is new?

I knitted my first ever sweater las week. It is a miniature version, but I figured I got to start somewhere.

As you can tell by the picture, my flat lay knowledge are non existing, but hey I tried.

The neck line is not quite finished yet, but other than that I'm ridiculously proud of having the patience to finish it.
Because this household does not come with a complementary human to try the sweater on, Mio and My were my models. I know what your thinking, and yes I'm a bit strange, but you know what I was so incredibly bored.

Hold for blurry picture of frustrated cat.

Anyway, my next project is some kind of headpiece, I'm not sure what it's going to be yet but sooner or later I will.

I've also attended the Fiancés family Foodcoma party, a unbelievably good concept for everyone whom loves eating.

I guess you could conclude last week like this:

A LOT of food, a lot of frustration, copious amounts of chocolate and just the right amount of knitting. 
I survived ;)

Have a good week!

-I



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar